- صفحه نخست
- دوره های آموزشی
- دوره های حضوری و آنلاین
- تور خواندنی
- فیلم های آموزشی
- کارگاه های مجازی
- جزوات آموزشی
- دستورالعمل نگارش استیتمنت
- ایونت های صحنه پردازانه
- میزانسن و طراحی صحنه در فیلم راننده تاکسی
- لباس های مدرن ابتدای قرن بیستم چگونه شکل گرفتند
- ظهور و سقوط سینمای اکسپرسیونیسم در آلمان
- مد و طراحی لباس کانستراکتیویستی روسی
- مقدمه ای بر گنجینه هنر ایران در موزه متروپولیتن نیویورک
- ظهور بیوتلماتیک و بیوروباتیک
- انتشارات
- پادکست
- سفارشات
- وبلاگ
- تماس با ما
- درباره ما
- همکاری با من
چکیده
هالیوود در بسیاری از موارد تلاش کرده است در کنار فیلمهای به ظاهر سرگرم کننده اش از رویکردهای سیاسی و اجتماعی متعددی بهره برداری
کند. رویکردهایی که غالباً با تحولات سیاسی و اجتماعی روز همراه بوده و
غالباً تضمین کننده اهداف کلان سیاسی آمریکا یا متحدانش بوده است. هالیوود به منظور دستیابی به اهداف یاد شده، معمولاً از ترکیب سبکها، ایده ها و رویکردها استفاده می.کند بدین ترتیب راه را بر برداشتهای صریح و مستقیم بسته و بر تأثیر بر ناخودآگاه مخاطب تکیه میکند. در ارزیابی و تحلیل این گونه آثار بعضا نمی توان از روشهای معمول تحلیل بهره برد بلکه میتوان از همان روش ساخت اثر – یعنی هم جوشی – استفاده کرد. هم جوشی یکی از شیوه های نوظهور تحلیل دادهها است که ابتدا در علوم نظامی شکل گرفت و امروزه علاوه بر ورود به سایر عرصه های علمی وارد علوم انسانی و هنر نیز شده است. در پژوهش حاضر تلاش شده است تا ضمن معرفی الگوی هم جوشی JDL طراحی تولید فیلم دزد بغداد به واسطه همین الگو مورد ارزیابی قرار گرفته و رویکرد هالیوود نسبت به جهان عربی اسلامی تبیین و تشریح شود نتیجه پژوهش موجود موید این ادعاست که دزد بغداد با استفاده از الگوی JDL، در تصویرسازی معماری و عناصر بصری جهان عرب به شکلی کاملا سیاسی عمل کرده است در نگارش این مقاله علمی کاربردی از منابع کتابخانه ای عکاسی از صحنه های فیلم و تحلیل آن استفاده شده است.