نخستین کارگردان مدرن و طراحی صحنه
در سال 1866، جورج دوم (1914 – 1826 نخستین کارگردان مدرن و طراح صحنه)، به مقام دوک ساکس ماینینگن (Duke of Saxe-Meiningen) دست یافت. آن
در سال 1866، جورج دوم (1914 – 1826 نخستین کارگردان مدرن و طراح صحنه)، به مقام دوک ساکس ماینینگن (Duke of Saxe-Meiningen) دست یافت. آن
نمایش های اولیه مذهبی در کلیساها اجرا می شدند، بنابراین طراحی صحنه این آثار به معماری بیش از سازه های موقت یا صحنه پردازی نقاشی
دو نمایشنامه نویس رمانتیک پیشتاز فرانسوی به نام های الکساندر دوما پدر (Alexandre Dumas pere) (1870 – 1802) و ویکتور هوگو را باید در زمره
طراحان صحنه باید از خود بپرسند، چرا باید در تولیدات تئاتری از رسانه های دیجیتال استفاده کنند؟ فناوری و رسانه های دیجیتال چگونه می توانند
دربار امپراتوری مقدس روم و وین در اواخر قرن 17 از تولیدات نمایشی با جوهره مذهبی، به خصوص نمایش های موزیکال دینی (Oratorio) که غالبا
توجه به صحت رویدادهای تاریخی یکی از اصلی ترین دغدغه های طراحی صحنه تئاتر انگلستان تا جنگ جهانی اول بود. دغدغه ای که شاید بتوان