اگر برای اجرای جدید خود به دنبال بازیگرانی می گردید که امتحان خود را پس نداده اند یا در پی استعدادهای جدید هستید، باید دست به آزمایش بزنید.
در بیشتر موارد، بهترین نقطه شروع، همکاری با افرادی است که آن ها را از پیش می شناسید.
اگر به مدرسه تئاتر رفته اید یا در دانشگاه تحصیل کرده اید، ممکن است از کمی مزیت برخوردار باشید؛ اما اگر این کار را نکرده اید و تنها چند نفر محدود را می شناسید، باید با آن چه دارید کار کرده و از آن برای رسیدن به هدف استفاده کنید.
در منابع انسانی خود زیاده روی نکنید: اگر تنها 3 بازیگر را می شناسید، آیا ارزش دارد که قسمت دوم هنری چهارم (که 60 شخصیت دارد) را به روی صحنه ببرید؟
اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که در به دنبال چه نوع بازیگری هستید.
اگر با بودجه محدود یا اصلا بدون بودجه کار می کنید و پیش تر هیچ نمایشی را به روی صحنه نبرده اید؛ به رغم داشتن بهترین اراده در جهان، بعید است که اورلاندو بلوم را بتوانید متقاعد سازید در اثرتان بازی کند!
در عوض، شانس بیشتری برای جستجوی بازیگران غیرحرفه ای یا کسانی که هنوز دانشجو بوده یا تازه فارغ التحصیل شده اند، خواهید داشت.
وبسایت هایی وجود دارند که به بازیگرانی می پردازند که ممکن است تجربه یا آموزش رسمی مشابهی را در کارنامه خود نداشته باشند و می توانند نقطه شروع خوبی برای یافتن همکاران بازیگر باشند.
گروه های فیسبوکی و تلگرامی نیز می توانند به معرفی این دست از بازیگران بپردازند.
در حالی به گروه های محلی خود توجه کنید که بیشتر شهرهای بزرگ دارای انبوهی از گروه های بازیگری غیرحرفه ای هستند که به طور منظم کار به روی صحنه می برند.
شاید گروه شما نیز قصد داشته باشد در زمره یکی از این گروه ها باشد.
اعضای چنین گروه های بازیگری اجتماعی یا تئاترهای جوانان، همواره و به طرز شگفت انگیزی با سایر بازیگران ارتباط دارند؛ بنابراین، در این مجامع شرکت کنید، به آن ها بپیوندید و اجراهایشان را به شکل مستمر ببینید.
بدین ترتیب، درخواهید یافت، شبکه شما بسیار سریعتر از آن چه فکر می کنید رشد خواهد کرد.
در همکاران خود باید در جستجوی چه چیزی باشید؟
به باور من باید این پرسش را به شخص شما بازگردانم. هنگامی که با افراد جدیدی آشنا می شوید به دنبال چه چیز هستید؟
جذب چه ویژگی های آن ها می شوید که مایلید با آن ها کار کنید؟
چه ویژگی هایی برعکس عمل می کنند؟
زمانی که شروع به کار می کنید، افرادی را می خواهید که با شرایط شما همراهی کرده، به ارزش هایتان بیفزایند و شرایط چالش برانگیز شما را وخیم تر نسازند.
اغلب – در روزهای اولیه – ممکن است به کسانی نیاز داشته باشید که آچار فرانسه بوده و توانایی انجام تمام کارها را داشته باشند و آخرین چیزی که به آن احتیاج دارید این است که کسی گندش را در نیاورد یا خود را عضو گروه نداند.
هنگام انتخاب افراد، در مجموع هم به خصوصیت های شخصی و هم به ویژگی های حرفه ای آن ها فکر کنید.
به یاد داشته باشید، هنگامی که در حال برقراری ارتباط با مخاطبان، مصاحبه، گپ و گفت یا به سادگی احوالپرسی هستید، نحوه معرفی خود، به خوبی درباره اخلاق و نگرش گروه شما صحبت می کند.
خوب یا بد، در حال حاضر، شما نماینده برند خود هستید و باید این موضوع را به جهان خارج اعلام کنید.
چنین دیدگاهی، تاثیر بسیاری بر نحوه تعامل مردم با شما خواهد گذاشت.
ما در این مرحله، خیلی به مفهوم برندسازی فکر نمی کنیم، بلکه بیشتر می خواهیم ارزش های خود به عنوان یک متخصص خلاق را مجسم سازید.
آیا ترجیح می دهید که مدیر جدیدتان را در حالی که کت و شلوار پوشیدهاید ملاقات کنید یا سبک مدرن را بیشتر می پسندید؟ البته که در این زمینه پاسخ درستی وجود ندارد؛ اما باید به آن چه می گویید فکر کنید.
هر راهی که برای نشان دادن این موضوع انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید نسبت به تمام افرادی که در جریان فعالیت های تجاری خود ملاقات می کنید، باید مؤدبانه، کنجکاو و محترمانه رفتار کنید.