بی تردید بسیاری از ما با نسل Z و Y ارتباط داریم. خیلی از ما مربیان و اساتید هنر هستیم که به آنها آموزش می دهیم. این در حالی است که برقراری ارتباط با این نسل ها بسیار دشوار شده است. گویی آن ها از جهانی آمده اند که برای ما – نسل پیشین – به شدت بیگانه است. به هر حال آن بچه های این دو نسل – چه بخواهیم چه نه – طیف وسیعی از مخاطبانمان را تشکیل می دهند. آن ها از ساختار بیولوژیک ذهنی متفاوتی برخوردارند که باید به آن پی برد و بر اساس نیازهای و انتظاراتشان با این نسل تعامل کرد. ون در برک و بهرر در سال 2016، برای تعامل با این نسل توصیه کرده اند شما به عنوان یک مربی یا استاد هنر باید کلاس هایتان را همچون یک ایونت برگزار کنید و در همین راستا برند ایونت خود را بسازید. در این میان، چه چیز ارزش های برند شما، به بازتاب دغدغه های اصلی نسل های Y و Z می پردازند.؟ این دو پژوهشگر 5 توصیه برایتان دارند:
∎ جشن گرفتن و لذت بردن از جوانی. کلاس های خود را مانند یک «مهمانی» برگزار کنید. به دانشجویان و هنرجویان خود احساس تعلق نسبت به بخشی از یک جمعیت را بدهید.
∎ تلاش کنید تا در کلاس هایتان حس خمودگی و کسالت را از بین ببرید.
∎ داستانهای خوب و خندهدار را به اشتراک بگذارید. به عنوان یک مربی یا استاد، غیر قابل پیشبینی، قابل اعتماد و احساساتی باشید.
∎ زندگی کنید و زندگی کردن را بیاموزید. در حوزههای جدید کاوش کنید. اشتباه کنید و دست به تلاش مجدد بزنید و هوست خود را توسعه دهید..
∎ شهروند جهانی باشید با برخورداری از یک هویت کاملا بومی و محلی.
منبع: دوره آفلاین اصول و مبانی طراحی ایونت