طراح صحنه و ایجاد یک محیط کاری سالم

یکی از وظایف مهم طراح صحنه، مدیریت و ایجاد یک فضای کاری سالم و به دور از تنش است.

سینما به خودی خود یک فضای سرشار از تنش است و در این میان، این طراح صحنه است که باید به عنوان سرگروه بخش طراحی صحنه از میزان چنین رویدادهای فرسوده کننده ای بکاهد.

در همین راستا، طراح صحنه برای ترویج اعتماد و تعهد، باید دست به ایجاد یک محیط کاری سالم بزند.

مهارت­ های لازم برای دستیابی به این منظور، مهارت­ های انسانی، ارتباطات، روابط حرفه­ ای و قدردانی هستند.

 

 

  • مهارت ­های انسانی

همواره حضور داشته باشید و خود را درگیر مسائل طراحی صحنه سازید.

عوامل خود را بشناسید. با آن ­ها صحبت کنید.

به آن ­ها گوش دهید و آن­ ها را درگیر کارهای گروهی صحنه سازید.

  • ارتباطات

فعالیت ­های گروه طراحی صحنه را با توجه به پروژه­ های پیش رو، به روشی مناسب، مثبت و بدون تنش به اطلاع آن ­ها برسانید.

  • ایجاد روابط حرفه­ ای

عوامل طراحی صحنه، سرگروه خود را الگو، سرمشق و رهبر می­ دانند.

بدین­ترتیب، طراح صحنه باید به گونه ­ای مسئولانه عمل کند.

همچنین آن­ ها باید شور و اشتیاق داشته باشند.

اعضای گروه طراحی صحنه نیاز به مراقبت داشته و انتظار دارند برای دستیابی به فرصت ­های پیشرفت و ارتقاء، از پشتیبانی سرگروه خود بهره ­مند شوند.

ایجاد پیوند و اعتماد در گروه طراحی صحنه، بخشی از شکل دادن به یک رابطه حرفه ­ای است و در این ­میان، جانبداری از هیچ جایگاهی برخوردار نیست.

با مردم باید منصفانه و به­ صورت برابر رفتار کرد. باید میان یک دوست و مدیر، مرز مشخصی وجود داشته باشد.

با این­ حال، حفظ تعادل را نباید از یاد برد؛ زیرا طراح صحنه منفکی که خود را بخشی از گروه نمی ­داند، موثر نخواهد بود.

همچنین یک طراح صحنه بیش از حد مدیر و خودکامه نیز فاقد هرگونه تاثیر خواهد بود.

  • قدردانی

شناخت عوامل طراحی صحنه و قدردانی از آن­ ها، ارائه بازخوردها و اطلاعات بسیار مهم است.

ستایش، همواره با استقبال روبرو می ­شود. اعتماد به عوامل صحنه نیز به­ عنوان نشانه ­ای از قدردانی قلمداد می­ شود.

 

 

الگوی یاد شده، برای دستیابی به بهترین اثربخشی، نیاز به آموختن برخی ایده ­ها و ترکیب یا تعادل مهارت­ ها و عملکردها دارد.

این موضوع مستلزم شناخت جمع طراحی صحنه نسبت به نیازها و محیطی است که گروهشان در آن فعالیت می ­کند.

طراحی صحنه موثر، به ­واسطه ترکیب مدیریت شخصی، همکاری، حل تعارضات و ایجاد یک محیط کاری سالم پدید می ­آید.

Loading

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *