اصولا تئاتر بدون مخاطب معنا ندارد. بدین ترتیب، مخاطب شناسی اصل مهم تولید تئاتر است.
شما باید ئاتر را بخشی از صنعت تجربه بدانید و نسل های Y و Z را در قالب یکی از مخاطبان اصلی خود در نظر بگیرید.
هزاره ای ها یا نسل Y افرادی هستند که در فاصله میان سال های 1980 تا 1996 متولد شده اند. تا سال 2025، تقریبا 75٪ از نیروی کار جهان را نسل Y تشکیل خواهند داد.
نسل Z کسانی هستند که از اواسط دهه 1990 تا اوایل دهه 2000 متولد شده اند. هر دو گروه، نسل رسانه های اجتماعی به شمار می روند که به شدت به آموزش های بصری وابسته اند.
آن ها مصرف كنندگانی هستند كه «در لحظه زندگی می كنند» و در رابطه با برندها، پاسخ هایی سریع و تقریبا فوری می خواهند.
آن ها مصرف کنندگانی احساسی هستند. آن ها به جای ویژگیهای عملکردی یک محصول یا خدمت، به تعامل عاطفی با آن اهمیت می دهند.
آن ها همچنین به دنبال اعتبار، منحصر به فرد بودن و فرصت شناسایی خود با یک برند خاص هستند.
در همین راستا، یک برند تجاری، یک کمپانی تئاتر و اصلا یک نمایش، به منظور پذیرش، کاوش و استقبال از نسل جدید مصرف کنندگان، باید سبک خاص خود را داشته باشد؛ تجربه احساسی مثبتی را ارائه دهد؛ به روز باشد؛ احساس امنیت به وجود آورد و دوست دار محیط زیست باشد.
ون دن برگ و بهرر دو پژوهشگر معاصر درباره خوشبختی اظهار داشته اند:
«مهم ترین احساسی است که برندهای داغ بر می انگیزند؛ زیرا این احساس، نیاز جوانان به لذت جویی و گریز را برآورده می سازد». یک فیلم یا تئاتر باید توانایی برانگیختن احساس خوشبختی، رضایت و تجربیات چالش برانگیز را داشته باشد. فیلم یا نمایش شما باید توجه کامل را به خود جلب کرده و امکان ارتباط افراد با یکدیگر را فراهم سازد.