ایجاد محتوای جذاب رسانه های اجتماعی برای تئاتر شما

هیچ چیز بهتر از تشویق جانانه تماشاگران پس از یک اجرای فوق العاده نیست.

این یکی از لذت های منحصر به فرد تئاتر است و همان حس اجتماعی خاص است که تئاتر را برای هزاران سال به بخشی از فرهنگ بشری بدل کرده است.

با استفاده از راهبردهای مناسب، می‌توانید از این هیجان بهره برده و با ایجاد محتوای مناسب برای رسانه‌های اجتماعی، با تماشاگرانتان ارتباط عمیق‌تری برقرار کرده، نمایش‌هایتان را تبلیغ کنید و فروش بلیت خود را افزایش دهید.

پلتفرم‌های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند تا با جامعه خود ارتباط برقرار کرده تا تئاتر شما را در جایی که دوست دارند – چه حضوری و چه آنلاین – در نظر بگیرند.

برای این منظور حتما به نکات مخاطب‌سازی ما که در ادامه می آید توجه کنید:

 

نام تجاری گروه تئاتر خود را تعریف کنید

با انتخاب یک نام تجاری و نحوه نمایش آن در پلتفرم های رسانه های اجتماعی شروع کنید.

تئاتر شما سنتی است یا آوانگارد؟ آیا می خواهید به خانواده ها متوسل شوید؟

شخصیت تئاتر شما باید در پست های اجتماعی تان دیده شود.

ظاهر پست‌های شما (لوگو، طرح، رنگ، فونت) و محتوا (تصاویر، زیرنویس‌ها، پاسخ‌ها) باید بازتابی از لحنی باشد که مایلید به تبلیغ آن بپردازید.

 

با محتوای رسانه های اجتماعی خلاقانه برخورد کنید

تئاتر یک رسانه تصویری است؛ بنابراین از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا در پست های خود استفاده کنید.

علاوه بر تبلیغات مستقیم نمایش، می‌توانید انواع محتوا از پشت صحنه را ارسال کنید:

فیلم یا عکس از تمرینات، معرفی بازیگران و عوامل، تصاویر صحنه/لباس‌ها و گفت و گو با گروه خلاق نمایش. تبلیغات ویژه یا دسترسی به فالوئرها مانند تورهای پشت صحنه، دعوت به تماشای تمرینات، یا پذیرایی های کوکتل ارائه دهید.

فالوئرهای شما همچنین ممکن است از محتوایی درباره ویژگی های منحصر به فرد نمایش شما، محتوای موضوعی مرتبط با موضوع نمایشتان یا حقایق جالب درباره نمایش یا سازندگان آن لذت ببرند.

این نوع پست ها می توانند ارتباط با تماشاگرانتان را تقویت کرده و آن ها را برای تماشای نمایش های بیشتر یا افزایش سطح حمایت خود ترغیب کنند.

 

با مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی تعامل کنید

صرف نظر از ارسال محتوا، باید فعال بودن مداوم در رسانه های اجتماعی خود را در اولویت قرار دهید.

هفته‌هایی که نمایشی بر صحنه دارید، مهم‌ترین زمان‌ها برای این دست از تعامل هستند؛ زیرا می‌توانید نظرات تماشاگران را به اشتراک بگذارید.

بدین ترتیب، آن ها را هدف قرار داده، به نظرات پاسخ دهید، محتوای مربوط به بازیگران را پست کنید و…

توصیه می‌کنیم هر روز 10 تا 15 دقیقه از زمان خود را صرف رسانه های اجتماعی تئاتر خود کنید.

این زمان می تواند شامل موارد زیر باشد:

∎ پاسخگویی سریع به نظرات و پیام ها

∎ اشتراک‌گذاری محتوا (اشتراک‌گذاری مجدد محتوای فید، ایجاد نظرسنجی و آزمون‌ها درباره نمایش‌های آینده یا چیزهای بی‌اهمیت تئاتر و…)

∎ تعامل با سایر حساب های مرتبط در فید خود

∎ میزبانی جلسات پرسش و پاسخ زنده با بازیگران یا کارگردانان

حتی ممکن است متوجه شوید که در حال پاسخ دادن به سوالات بسیار کاربردی مانند «ساعت شروع نمایش چه موقع است؟»، «قیمت بلیت شما چند است؟» یا «مدت زمان اجرا چقدر است؟» هستید.

پاسخگویی سریع، نه تنها فروش بلیت و حضور تماشاگر را تسهیل می کند، بلکه به اعتمادسازی میان شما مخاطبانتان شما کمک می کند.

 

 

محتوای رسانه های اجتماعی خود را شخصی سازی کنید

هر رسانه اجتماعی از الگوریتم و فرصت های خاص خود برخوردار است؛ بنابراین محتوای خود را با توجه به جایی که پست می کنید سفارشی و شخصی سازی کنید.

در همین راستا برخی از امکانات مرتبط با رسانه های اجتماعی عبارتند از:

∎ استوری های اینستاگرام: به روز رسانی های سریع یا محتوای روزمره

∎ پست‌های فیسبوک: تصاویر تولیدی یا بستر مکالمه (به عنوان مثال، پرسش های بی‌اهمیت درباره نمایش آتی گروه)

∎ فیسبوک یا لایو اینستاگرام: برای تولید تورهای تئاتر یا مصاحبه

∎ تیک تاک: ویدیوهای کوتاه و خلاقانه از پشت صحنه

∎ ریلز اینستاگرام: ویدیوهایی از تمرین‌ها، اجراها یا مصاحبه‌ها

 

ریلز اینستاگرام به شدت از پست های تصویری معمولی بهتر عمل می کنند؛ بنابراین، برای تولید آن ها برنامه ریزی کنید و آن ها را در زمره محتواهای رایج خود قرار دهید.

اشتراک گذاری پست ها را فراموش نکنید!

تمام پلتفرم ‌ها برای اشتراک ‌گذاری متقابل با اعضای بازیگران، افراد تأثیرگذار محلی یا مخاطبان فعال عالی هستند.

تبلیغات متقابل می تواند به گسترش دسترسی و ارتباط با مخاطبان جدید کمک کند.

 

نکات مهم برای ارسال محتوا در رسانه های اجتماعی

چند بار در هفته باید پست بگذاریم؟

این پرسشی است که ما اغلب می‌پرسیم و متأسفانه هیچ پاسخ کلی وجود ندارد.

تواتر ارسال پست به نوه رسانه اجتماعی، صنعت شما، مخاطبان خاص شما و حتی پهنای باند گروه شما به منظور ایجاد محتوای اجتماعی بستگی دارد.

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید اولویت کیفیت بر کمیت است. با سطحی از محتوا شروع کنید که برای گروه شما واقع‌بینانه بوده و بدون کاهش کیفیت، به تولید محتوا می پردازد.

به رویکرد تعیین شده وفادار بمانید. ارسال مکرر و مداوم، بهترین شانس برای گسترش دسترسی به مخاطبان جدید و موجود را برایتان به وجود می آورد.

بیایید چند دستورالعمل کلی در همین رابطه را که می تواند به تئاتر شما کمک کند مرور کنیم:

∎ فیسبوک و اینستاگرام: دست کم 2 تا 3 بار در هفته برای پست ها و ریلزها. محتواها را می‌توان به دفعات متعدد در طول روز پست کرد.

∎ تیک تاک: دست کم 2 تا 3 بار در هفته. می توان به دفعات چند بار در روز محتواهای را پست کرد.

∎ ایکس (توئیتر): موضوعاتی با اغلب چند بار در روز.

 

پروجکشن و رسانه های دیجیتال در تئاتر

حجم پست هایمان چقدر باشد؟

یک قانون کلی آن است که پست هایتان را مختصر نگه دارید (حدود 125 کاراکتر یا کمتر). همه ما بازه توجه کوتاهی داریم!

اگر می‌خواهید کپشن‌های طولانی‌تری را در اینستاگرام تجربه کنید، سعی کنید از کلمات کلیدی متناسب با مخاطبان هدف یا چیزهایی که ممکن است در جستجوی آن ها هستند استفاده کنید.

اینستاگرام از کلمات کلیدی مناسب در کپشن ها استفاده می کند تا پست ها را راحت تر در دسترس قرار دهد.

از 3 تا 5 هشتگ برای هر پست استفاده کنید، ترکیب مکان‌محوری و نمایش خاص را فراموش نکنید.

# شهر شما

#نام نمایش

#تئاتر موزیکال

 

بوستینگ چیست و چه زمانی باید آن را انجام دهم؟

بوستینگ یا تقویت پست – پرداخت هزینه برای تبلیغ یک پست به مخاطبانی که انتخاب می کنید – راهی عالی برای تئاترها به منظور گسترش دسترسی و تعامل با بودجه محدود است.

تقویت با تبلیغات دیجیتال یکسان نیست و نسبتاً مقرون به صرفه است.

خرج کردن حدود 500 دلار در ماه برای پست های تقویت شده می تواند برای حسابی که تعداد فالوئر بالایی ندارد یا به سختی می تواند به آن ها دسترسی پیدا کند مفید باشد.

در واقع، احتمالا بهتر است بپذیرید که برای دستیابی به مخاطبان بیشتر در فیسبوک باید کمی پول خرج کنید.

به همین دلیل است که این پلتفرم‌های اجتماعی تکامل یافته‌اند.

آن‌ها همیشه مشارکت را بدون توجه به آنچه به اشتراک می‌گذارید تسهیل نمی‌کنند؛ بنابراین آمادگی برای سرمایه‌گذاری در راهبرد بوستینگ می‌تواند به محتوای شما به شدت کمک کند.

انواع پست هایی که در هنگام بوستینگ به خوبی عمل می کنند عبارتند از هرچیز با تصاویر یا ویدیوهای با کیفیت بالا (پشت صحنه، فیلم تمرین، عکس های اجرا و…).

ما متوجه شده ایم که پست‌های «عوامل ما را ببینید» همراه با بوستینگ بسیار عالی عمل می کنند.

خبر خوب این که بوستینگ واقعا کار می کند!

پیچیدگی کمتری نسبت به اجرای تبلیغات دارد و به شما امکان می‌دهد مخاطبان خود را بر اساس علایق (نمایش‌ها و فیلم‌های محبوب، برند‌هایی که دوست دارند، هنر/سرگرمی و غیره)، جغرافیا، گروه‌های سنی و سایر مسائل جمعیت‌شناسی مورد هدف قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر شما در حال اجرای اقتباسی از دیو و دلبر هستید، می توانید افرادی که به دیزنی، موزیکال های دیزنی و نسخه فیلم دیو و دلبر دیزنی علاقمند هستند را هدف قرار دهید.

 

بهترین شیوه ها در تولید محتوای رسانه های اجتماعی تئاتر

∎ انواع پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید را تغییر دهید:

گرافیک استاتیک متناوب با عکس‌ها/فیلم‌های پشت صحنه، عکاسی نمایشی و سایر موارد.

∎ متن روی گرافیک خود را به حداقل برسانید.

نمایش هنر، کلیدی برای گنجاندن در پست‌ها با هدف برندسازی است.

به خاطر داشته باشید که پست‌هایی که عکس و ویدیو دارند اغلب جذاب‌تر هستند. مطمئن شوید ترکیب خوبی از هردو دارید.

∎ در فیسبوک، متوجه می‌شویم که بهترین پست‌ها معمولا عکس محور هستند.

در حالی که در اینستاگرام و تیک تاک به نظر می رسد ریلزها و ویدیوها بهترین شانس در افزایش دسترسی و تعامل را ارائه می دهند.

 

محتوای رسانه های اجتماعی خود را به طور مستمر تطبیق دهید

بررسی تحلیل‌های رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که چه محتوایی به بهترین شکل در میان مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود. تجزیه و تحلیل ها را به صورت ماهانه مرور کنید تا هرگونه تغییر در عملکرد را مشاهده کرده و به صورت فصلی و سالانه به تأثیر محتوای خود در طول زمان پی ببرید.

این بینش‌ها همچنین می‌توانند به تعیین بهترین روزها و زمان‌های ارسال و این که کدام نوع پست بیشترین تعامل را دارد کمک کنند.

 

منبع:

trillioncreative.com

 

Developing Engaging Social Media Content for Your Theater

Loading

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *